-
-
1
54/0
Sig=.000
رقابت جویی
-
-
-
-
-
1
با توجه به جدول (4-8)؛ همانگونه که مشاهده میگردد، سطح معناداری (sig) آزمون برای تمامی روابط بین متغیرهای تحقیق برابر مقدار (00/0) میباشد که کمتر از مقدار (05/0) است. لذا فرض صفر (H0) آماری مبنی بر عدم ارتباط دو به دوی متغیرها با هم رد و فرض پژوهش مبنی بر ارتباط آنها تأیید می شود.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
4-3-3 مدل یابی معادلات ساختاری و آزمون فرضیه های تحقیق
بطور کلي با تکنيک مدل یابي معادلات ساختاري و به کمک نرمافزار آموس نسخه 22 فرضيههاي تحقيق مورد آزمون قرار گرفته اند. براي نيل به اين منظور نخست آزمون نرمال بودن داده ها صورت گرفته است. سپس تحليل عامل تائيدي براي هر يک از پرسشنامه ها انجام شده است. در نهايت نيز مدل مربوط به فرضيه اصلي و فرضيههاي فرعي تحقيق اجرا شده است.
4-3-3-1 تحليل عاملي تائيدي
در اين مطالعه از ابزار پرسشنامه براي گردآوري دادهها استفاده شده است. بنابراين با بهره گرفتن از تحليل عاملي تائيدي ساختار کلي پرسشنامههاي تحقيق مورد روائي سنجي محتوائي قرار گرفته است.
مدل اندازه گیری نشان دهنده بارهای عاملی متغیرهای مشاهده شده (عامل) برای هر متغیر مکنون است. قدرت رابطه بين عامل (متغير پنهان) و متغير قابل مشاهده بوسيله بار عاملي نشان داده ميشود. بار عاملي مقداري بين صفر و يک است. اگر بار عاملي کمتر از 5/0 باشد رابطه ضعيف درنظر گرفته می شود. بارعاملي بين 5/0 تا 8/0 متوسط و اگر بزرگتر از 8/0 باشد خيلي مطلوب است.
در تحلیل عاملی تأییدی توجه به برازش مدل نیز مهم است. شاخصهای برازش رایج در مدل های اندازه گیری برای متغیرهای مکنون تحقیق در زیر هر شکل ارائه شده است. در ميان شاخص هاي برازش اگر نسبت کاي دو به درجه آزادي کمتر از 3 باشد مدل از برازش مناسبي برخوردار است. شاخص RMSEA کمتر از 05/0 مطلوب است. ساير شاخص ها نيز هر چقدر به يک نزديکتر باشند مطلوبتر است.
در ادامه اشکال مرتبط با این تحلیلها و نیز نتایج تحلیل عاملی ارائه می شود. خاطر نشان می شود که ارتباط بین خطاها در اشکال، برازش مدل را بالاتر برده است. این ارتباطات بر اساس شاخص اصلاح[43] ارائه شده در نرمافزارAMOS ایجاد شده است. به این ترتیب که هرچه برای یک ارتباط، شاخص اصلاح بالاتری باشد، افزوده شدن آن ارتباط در مدل موجب بهترشدن برازش آن می شود.
4-3-3-1-1 مدل ساختاری تحقیق
جدول 4-9 نام گذاری کدهای مدل کلی تحقیق
کد
نام متغیر
Brand.T
گرایش به برند
In.Branding
برندسازی داخلی
Brand.S.M
مدیریت استراتژیک برند
Market.T
گرایش به بازار