حال در ذیل در قالب یک شکل به جمع بندی مراحل انجام پژوهش میپردازیم.
۳-۷ مراحل انجام پژوهش
در شکل شماره(۳-۷) مراحل انجام کار نشان داده شده است:
بررسی نقاط قوت و ضعف داخلی و تهدید ها و فرصت های بیرونی
شناسایی فاکتور های مرتبط با فرصت ها و تهدید های محیطی بر اساس جلسات توفان مغزی و نظر استاد راهنما
شناسایی فاکتور های مرتبط با نقاط قوت و ضعف داخلی بر اساس نظر محقق و استاد راهنما
تهیه پرسشنامه (۱) و (۲)
جمع آوری اطلاعات پس از تکمیل پرسشنامه
کمیکردن فاکتور های بیرونی با بهره گرفتن از شاخص های OPN و RPNمرتبط با ابزار FMEA و SMEA
اولویت بندی فاکتور های بیرونی (فرصت و تهدید)
مرتب کردن عوامل به ترتیب بر اساس میزان اهمیت درک شده هریک از عوامل و حذف عوامل غیر موثر
مرتب کردن عوامل بدست آمده از مرحله قبل با توجه به امتیاز ستون دوم (عملکرد شرکت)
تعیین قوت ها با توجه به امتیاز بالای ۵. ۵ و ضعف های داخلی سازمان با توجه به امتیاز پایین ۵. ۵
محاسبه GAP میان اهمیت و عملکرد ادراک شده و اولویت بندی فاکتور ها
تهیه ماتریس SWOT و تدوین استراتژی های کلان
تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه اول با بهره گرفتن از رگرسیون چند گانه به کمک نرم افزار SPSS
شکل شماره ۳-۱ مراحل انجام پژوهش
۳-۸ خلاصه
در این فصل، به بررسی روش تحقیق، جامعه آماری و نمونه گیری و حجم نمونه و در نهایت روش های آماری آزمون سوالات تحقیق پرداخته شده که در جدول زیر به صورت اجمالی نشان داده شده است.
جدول ۳-۳ جمع بندی نهایی
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
موضوع | روش تحقیق |
جامعه آماری | کل مدیران و کارشناسان شرکت ریسندگی خاور (که تعدادشان ۶۰ نفر میباشد) |
نمونه آماری | همه اعضا جامعه به عنوان نمونه انتخاب شدند. (که تعدادشان ۶۰ نفر میباشد) |
روش آماری در تدوین مدل SWOT برای شرکت ریسندگی خاور | تعیین نقاط قوت و ضعف با توجه به تحلیل پرسشنامه اول با نرم افزار Excel تعیین نقاط فرصت و تهدید با توجه به تحلیل پرسشنامه دوم با تکیه بر مدل FMEA و SMEA با نرم افزار Excel تحلیل تاثیر منظر های رشد و یادگیری، فرایند داخلی، مشتری بر منظر مالی از مدل BSC در پرسشنامه اول با آزمون رگرسیون گام به گام توسط نرم افزار SPSS |
فصل چهارم:
تجزیه وتحلیل داده ها
۴-۱ مقدمه
همانطور که در فصول پیش گفته شده، هدف از آنجام این پژوهش شناسایی نقاط قوت ، ضعف، فرصت، تهدید شرکت ریسندگی خاور با بهره گرفتن از ماتریس swot است و همچنین بررسی پرسشنامه اول ( مربوط به تعیین نقاط قوت و ضعف) در میزان تاثیر گذاری سازه های منظرهای فرایند داخلی، رشد و یادگیری، و مشتری بر منظر مالی میباشد. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده ابتدا در سطح توصیفی با بهره گرفتن از شاخص های آماری به توصیف و تلخیص ویژگی های جمعیت شناختی افراد نمونه در تحقیق شامل جنسیت ، سن و تحصیلات پرداخته میشود و در گام بعدی به تشریح نحوه انتخاب و اولویت بندی با اهمیت ترین فاکتورهای قوت و ضعف، فرصت و تهدید شرکت ریسندگی خاور میپردازیم در گام بعدی به تدوین ماتریس swot برای شرکت مذکور خواهیم پرداخت. نهایتاً با بهره گرفتن از آزمون رگوسیون گام به گام میزان تاثیر گذاری سازه های منظرهای رشد و یادگیری ، داخلی و مشتری از مدل (BSC) را بر منظر مالی بررسی خواهیم کرد. لازم به توضیح است نرم افزار مورد استفاده جهت تدوین ماتریس SWOT، نرمافزار EXEL و برای آزمون رگرسیون گام به گام نرم افزارSPSS نسخه ۱۹ میباشد