اطلاعیه ها و هشدارها
به منظور آگاه نمودن مشتری از
تراکنش هایی که در مورد حساب وی
انجام شده یا باید انجام شود، ارائه می شوند.
واریز شدن وجوه به حساب
مشتری از سوی شخص ثالث.
فرارسیدن سررسید قسط وام.
اطلاعات
اطلاعات مربوط به تراکنش ها
وموجودی حساب در مقاطع خاص
موجودی حساب چند تراکنش
آخرین وضعیت وام دریافتی
درخواست ها
ارسال یک درخواست (تقاضانامه)
توسط مشتری در مورد حساب یا
تراکنش خاص.
درخواست صدور دسته چک یا
سند بانکی.
دستور عدم پرداخت یک چک
انتقال وجوه
انتقال وجه بین حساب های مشتری یا
پرداخت به شخص ثالث.
پرداخت قسط وام
پرداخت یک صورتحساب مانند قبض آب بها.
۲-۲-۱۶-ارزیابی کانالهای بانکداری الکترونیکی
با توجه به مدلی که کرونک و فیتزگرالد[۶۷] (۱۹۹۹: ۴۵) پیشنهاد دادند و کانال بانکداری الکترونیکی را به مشابه یک «پرتونور» تصور کردند که به یک منشور می تابد و سه بعد این منشور را ۱- سیستم ۲- مصرف کننده ۳- بعد وابسته تجاری تشکیل می دهند. در این بخش سعی شده است به ارزیابی کانالهای بانکداری الکترونیکی بپردازیم. با توجه به اینکه پرتو نور (بانکداری الکترونیکی) به منشور برخورد می کند و نور در زوایای مختلف پخش می گردد. آنها چهار عامل اصلی یعنی فروش، مالی، تکنولوژی اطلاعات و استراتژی را که به ابعاد کانالهای بانکداری الکترونیکی وابسته بودند را بررسی کردند (استامولیس و همکاران[۶۸]، ۲۰۰۲: ۲۴۹). برای اطلاعات بیشتر می توان به شکل ۲-۲- مراجعه کرد.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
شکل شماره ۲-۲- ارزیابی کانالهای بانکداری الکترونیکی
از جنبه مشتری
مساله اصلی از جنبه مشتری این است که آیا بانکداری الکترونیکی ارزش افزوده ای به فعالیتهای بانکی مشتری ارائه می دهد؟ جواب این مساله را هم از نظر وسعت و گنجایش این فعالیتها و محصولات و خدماتی که ارائه می دهند و هم از نظر محیط می توان مورد بررسی قرار داد.
تا آنجایی که به محیط بانکداری الکترونیکی مربوط می شود، زیرساختارهای تکنولوژی اطلاعاتی است که در پیاده سازی بانکداری الکترونیکی، نقش مهمی را ایفا می کنند. وسعت و ظرفیت خدمات و محصولاتی که بانکداری الکترونیکی ارائه می کند برای مشتریان، که همیشه خواهان کیفیت بالا هستند بسیار مهم تلقی می شود (استامولیس و همکاران ، ۲۰۰۲: ۲۴۹).
از جنبه فروش و بازاریابی
در تجارت، اطلاعات فروش اساسی پیش بینی درآمد را که در بطن هر سنجش مالی قرار می گیرد را تشکیل می دهد. بر این اساس است هنگامی که از این دیدگاه به مساله متمرکز می شویم کانال توزیع باید مشتریان جدیدی را جلب کند. قابلیت استفاده از کانالهای الکترونیکی بر حسب حداقل ۳ معیار قابل اندازه گیری است:
۱- آمار ساعات مصرف سیستم ۲- تعداد معادلات اجرا شده ۳- مقدار کل سرمایه های جذب شده در این کانال (استامولیس و همکاران، ۲۰۰۲: ۲۵۰).
از نظر جنبه مالی
ارزیابی مالی بانکداری الکترونیکی باید با سه شاخه اولیه مالی شروع شود. کاهش هزینه، قابلیت سوددهی و ریسک، که این موارد به طور کمی باید تحلیل شوند (استامولیس و همکاران، ۲۰۰۲: ۲۵۰).
جنبه تکنولوژی