متغیرها تحقیق
تعداد سوالات
تعداد مشاهدات
آلفای کرونباخ
بازاریابی رابطهمند
۲۰
۹۱
۸۸۰/۰
پیشبرد فروش
۱۰
۹۱
۸۳۰/۰
کل سوالات
۳۰
۹۱
۹۰۱/۰
۳-۹-۲ سنجش روایی پرسشنامه
مقصود از روایی آن است که وسیله اندازهگیری، بتواند خصیصه و ویژگی مورد نظر را اندازه بگیرد. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازهگیریهای نامناسب و ناکافی میتواند هر پژوهش علمی را بیارزش و ناروا سازد.(خاکی، ۱۳۸۴: ۷۱)
در این پژوهش برای بررسی روایی پرسشنامه از روایی محتوی استفاده میشود. برای تعیین اعتبار محتوی، پرسشنامه به چند نفر از صاحب نظران و اساتید مدیریت و بازرگانی داده شده و از آنها در مورد سوالات و ارزیابی فرضیه ها نظرخواهی گردید، نهایتاً روائی پرسشنامه تایید گردید.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۳-۱۰ خلاصه
در این فصل، ضمن بیان روش و نوع تحقیق، جامعه آماری و روش نمونهگیری، نحوه تعیین نمونه آماری بیان گردید، در ادامه نیز به بیان توضیحاتی در مورد نحوه گردآوری داده و تعیین پایایی و روایی پرسشنامه پرداخته شد.
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل آماری
۴-۱ مقدمه
تجزیه و تحلیل دادهها برای بررسی صحت و سقم فرضیات برای هر نوع تحقیق از اهمیت خاصی برخوردار است. امروزه در بیشتر تحقیقاتی که متکی بر اطلاعات جمع آوری شده از موضوع مورد تحقیق میباشد؛ تجزیه و تحلیل اطلاعات از اصلیترین و مهمترین بخشهای تحقیق محسوب میشود. دادههای خام با بهره گرفتن از فنون آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار استفاده کنندگان قرار میگیرند. برای تجزیه و تحلیل دادههای جمع آوری شده ابتدا آمار توصیفی که به بررسی متغیرهای جمعیت شناختی تحقیق شامل جنسیت، میزان تحصیلات، سن و سابقه خدمت میپردازد؛ مورد بررسی قرار میگیرد. همچنین به منظور بررسی روابط بین بازاریابی رابطهمند و پیشبرد فروش از آزمونهای ضرایب همبستگی و رگرسیون استفاده شده است.
۴-۲ آمار توصیفی
در این بخش از تجزیه و تحلیل آماری به بررسی چگونگی توزیع نمونه آماری از حیث متغیرهایی چون جنسیت، میزان تحصیلات، سن و سابقه خدمت پرداخته میشود.
۴-۲-۱ تحلیل توصیفی جنسیت پاسخ دهندگان
جدول۴-۱ و همچنین نمودار۴-۱ توزیع فراوانی معیار جعمیت نوع جنسیت را در نمونه آماری نشان میدهد.
جدول۴-۱ توزیع فراوانی نمونه مورد مطالعه بر حسب جنسیت
درصد تجمعی
درصد
فراوانی