۴
ارتقاء توان تولید با بهره گیری از خطوط تولید با سطح کیفی بالا تر
۱.۱۹
۵
شناسایی و بکارگیری افراد متخصص در راستای ارتقاء کیفیت محصولات همراه با بهره گیری صحیح انرژی
۱.۱۹
۶
توسعه و افزایش میزان تولید با تکنولوژی و تجهیزات جدید
۱.۰۶
۷
جهتگیری سیستم یکپارچه در شرکت ( نگرش سیستمی)
۰.۷۶
۸
ایجاد ضمانت اجرایی استوار از طریق آموزش ، تشویق تنبیه و تغییر در ساختار سازمانی و پرسنلی
۰.۶۵
۹
کاهش هزینه خرید مواد اولیه از طریق زمین جنگلی و کاشت و برداشت چوب در کشورهای همسایه از جمله روسیه
۰.۶
۱۰
ایجاد ارتباط قوی میان صنعت و دانشگاه در حوزه تخصصی و ارتقاء سطح مهارتی پرسنل متخصص و تحصیل کرده
۰.۳۹
۱۱
افزایش فروش و ایجاد صادرات چسب مازاد نیاز تولید از طریق مرز اینچه برون
۰.۳۹
۴-۴-۲ تعیین استراتژی بهینه با بهره گرفتن از روش تحلیل سلسله مراتبی(AHP)
بر اساس آنچه که در فصول قبل گفته شد فرایند تحلیل سلسله مراتبی یکی از جامع ترین سیستم های طراحی شده برای تصمیم گیری با معیارهای چندگانه است زیرا این تکنیک امکان فرموله کردن مساله را بصورت سلسله مراتبی فراهم می کند و همچنین امکان در نظر گرفتن معیارهای مختلف کمی وکیفی را در مساله دارد این فرایند گزینه های مختلف را در تصمیم گیری دخالت داده و امکان تحلیل حساسیت روی معیارها و زیر معیارها را دارد، علاوه بر این بر مبنای مقایسه زوجی بنا نهاده شده، که قضاوت و محاسبات را تسهیل می نماید همچنین میزان سازگاری و ناسازگاری تصمیم را نشان می دهد که از مزایای ممتاز این تکنیک در تصمیم گیری چند معیاره می باشد. اما بکارگیری این روش مستلزم چتدین گام می باشد که برای این پژوهش به منظور بررسی صحت و دقت محاسبات و انتخاب درست استراتژی های تعیین شده با روش AHP، انجام گام های مذکور یکبار توسط نرم افزار Microsoft Excel 2010 از طریق فرمول نویسی و محاسبه شاخص و نرخ ناسازگاری بین معیارهای اصلی و زیرمعیار ها و گزینه های مطرح شده در درخت تصمیم و بار دیگر توسط نرم افزار تحلیل سلسله مراتبی Expert Choice 11 صورت گرفته که به شرح زیراست.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۴-۲-۱ ساخت سلسله مراتبی یا درخت تصمیم
عناصر تصمیم شامل «شاخص های تصمیم گیری» و «گزینههای تصمیم» میباشد که این ساختار برای مساله مورد مطالعه مطابق در شکل (۴-۳) ترسیم شده است. بر اساس مورد مطالعاتی تحقیق، اولویت بندی استراتژی های بدست آمده از تحلیل ماتریس های ارزیابی عوامل داخلی و خارجی و ماتریس SWOT در راستای تحقق اهداف بلند مدت شرکت در سطح اول از این ساختار قرار می گیرد. گروه SWOT یا به عبارت دیگر عوامل مورد بررسی اعم از نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت هاو تهدیدات محیطی به عنوان معیار های اصلی سطح دوم از این ساختار را تشکیل می دهند. بر اساس نظر کارشناسان و اساتید راهنما و مشاور تصمیم گرفته شد که عوامل استخراج شده ی اولویت دار داخلی و خارجی شرکت که همان عوامل ذکر شده در جداول (۴-۵) و ( ۴-۶) می باشند به عنوان زیر معیار های اصلی در این مدل مطرح گردند. سطح سوم از این ساختار نیز استراتژی های استخراج شده از ماتریس SWOT است. که این استراتژی ها به ترتیب به شرح زیر است:
توسعه و افزایش میزان تولید با تکنولوژی و تجهیزات جدید
ایجاد ارتباط قوی میان صنعت و دانشگاه در حوزه تخصصی و ارتقاء سطح مهارتی پرسنل متخصص و تحصیل کرده
افزایش فروش و ایجاد صادرات چسب مازاد نیاز تولید از طریق مرز اینچه برون
شناسایی و بکارگیری افراد متخصص در راستای ارتقاء کیفیت محصولات همراه با بهره گیری صحیح انرژی
جهتگیری سیستم یکپارچه در شرکت ( نگرش سیستمی)
ارتقاء توان تولید با بهره گیری از خطوط تولید با سطح کیفی بالاتر
کاهش هزینه خرید مواد اولیه از طریق خرید زمین جنگلی و کاشت و برداشت چوب در کشورهای همسایه از جمله روسیه
سرمایه گذاری در بحث بازاریابی و بکارگیری افراد و مشاورین خبره بازار
افزایش سرمایه ثابت توسط سهامداران یا ایجاد مشارکت خارجی در راستای تقویت و ارتقاء خطوط تولید جدید ( خط جدید تولیدMDF و نئوپان عرض ۱۸۳)