جدول ۴‑۳)توصیف متغیر ارتباط با مشتری ۱۲۴
جدول ۴‑۴)توصیف متغیر زنجیره تامین ۱۲۵
جدول ۴‑۵)توصیف متغیر مدیریت دانش ۱۲۶
جدول ۴‑۶آزمون کولموگرف-اسمیرنف برای متغیرهای تحقیق ۱۲۸
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول ۴‑۷ شاخص معنی داری و پردازش مدل ۱۳۲
جدول ۴‑۸ نتایج تحلیل مسیر در دل ساختاری ۱۳۳
جدول ۵‑۱)توصیف متغیر بازاریابی اینترنتی ۱۳۶
جدول ۵‑۲متغیر تجارت الکترونیک ۱۳۷
جدول ۵‑۳)جدول۲۰توصیف متغیر مدیریت روابط با مشتری ۱۳۷
جدول ۵‑۴)توصیف متغیر مدیریت زنجیره تامین ۱۳۸
جدول ۵‑۵ توصیف متغیر مدیریت دانش ۱۳۸
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل ۱‑۱مدل مفهومی تحقیق ۱۲
شکل ۲‑۱روند کسب و کار در ۱۵۰سال گذشته ۲۹
شکل ۲‑۲فرایند مراسم فروش ۳۴
شکل ۲‑۳ارتباط بین اطلاعات،عوامل موثر و دانش ۴۲
شکل ۲‑۴اجزای مدیریت دانش(منبع ۱۹۹۵، ۴۷
شکل ۲‑۵ زنجیره تامین شامل سه حوزه تدارک، تولید و توزیع ۵۴
شکل۲‑۶ماهیت یک زنجیره تامین ۶۳
شکل۲‑۷فرآیند زنجیره تأمین ۷۰
شکل ۲‑۸ اصول و قواعد نظام اندازه گیریزنجیره تامین ۷۱
شکل ۲‑۹ سطوح اندازه گیری زنجیره تامین ۷۲
شکل۲‑۱۰چرخه مدیریت عملکرد زنجیره تامین ۷۳
شکل۲‑۱۱فشارهای کسب و کار و نقش تجارت الکترونیک ۸۸
شکل ۲‑۱۲تجارت سنتی الکترونیک جزئی و کامل ۹۰
شکل ۲‑۱۳چارچوب تجارت الکترونیک ۹۳
شکل ۲‑۱۴میزان اقتصادی تجارت الکترونیک ۱۰۶
شکل ۴‑۱متغیر بازاریابی اینترنتی ۱۲۳
شکل ۴‑۲ متغیر تجارت الکترونیک ۱۲۴
شکل ۴‑۳متغیر مدیریت ارتباط با مشتری ۱۲۵
شکل ۴‑۴متغیر مدیریت زنجیره تامین ۱۲۶
شکل ۴‑۵متغیرمدیریت دانش ۱۲۷
شکل ۴‑۶آزمون مدل تحقیق(حالت مفهومی) ۱۲۹
شکل ۴‑۷آزمون مدل تحقیق(حالت استاندارد ۱۳۰
شکل۴‑۸ آزمون مدل تحقیق (حالت اعداد معنی داری) ۱۳۱
چکیده:
پیشرفت و توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیرات عمیق و گسترده ای در فرایندهای تجاری به وجود آورده و اینترنت به عنوان موثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش گسترده امکان رسیدن شرکت ها به بازارهای گوناگون را فراهم ساخته است. متأسفانه بسیاری از شرکت های ایرانی در زمینه چگونگی استفاده از روش های گوناگون بازاریابی الکترونیکی و تاثیرات آن بر عملکردشان از اطلاعات و آگاهی های لازم برخوردار نیستند.پژوهش حاضر در پی مطالعه تأثیر بازاریابی اینترنتی بر عملکرد تجاری شرکت هاست،در این زمینه سعی شده است تا تأثیر زیر سیستم های اطلاعاتی (مدیریت روابط با مشتری crm،مدیریت زنجیره تأمین scm،مدیریت دانش Km) بر بازاریابی اینترنتی مورد مطالعه قرار گیرد.روش تحقیق از نطر نوع تحقیق توصیفی و از نظر هدف کاربردی بوده، جامعه آماری پژوهش شامل ۱۲۴ شرکت می باشد که دارای نشان اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت ،معدن و تجارت هستند که تعداد ۹۳ شرکت از روش نمونه برداری غیر احتمالی در دسترس انتخاب گردید،ابزار سنجش در تحقیق حاضر پرسشنامه استاندارد بوده و جهت آزمون فرضیه ها از آزمون آماری مدلسازی معادلات ساختاری LISREL 8.53 استفاده شده است.نتایج تحقیق نشان میدهد که بازاریابی اینترنتی تأثیر مثبتی بر عملکرد تجارت الکترونیک داشته و زیر سیستم های اطلاعاتی مورد مطالعه نیز تأثیر مثبتی بر بازاریابی اینترنتی دارند.
واژگان کلیدی:بازاریابی اینترنتی،تجارت الکترونیک،مدیریت دانش ( Km)،مدیریت زنجیره تأمین(scm )،مدیریت روابط با مشتری(crm)
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
تغییر، تحول و نوآوری درابعاد مختلف زندگی همواره جزء جدایی ناپذیر نظام هستی بوده است. این نوآوری و پدیده های نوین تمام جنبه های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده اند. دنیای کسب و کار و اقتصاد نیز جزئی از زندگی بشر میباشد و از موج نوآوری وتغییر در امان نمانده است. شاید به جرأت بتوان گفت زمینه های که بیشترین تاثیر پذیری را از تغییر و نوآوری داشته اند،در حوزه کسب و کار و اقتصاد قرار دارند.نوآوری و تغییر در سنجش کسب و کار از آن جهت حائز اهمیت است که سازمان ها به عنوان بنگاههای اقتصادی به لحاظ در اختیار داشتن نیروی کار، تأمین مواد اولیه و انجام فعالیت های تولیدی، چرخ های صنعت و خدمات را به گردش در می آورند. بنگاهها و شرکت های موجود در بخش های مختلف اقتصاد هر کشور و حتی در سطح جهانی برای کسب منابع محدود، حفظ و افزایش سهم بازار خود از نوآوری های جدید استفاده می کنند.
یکی از جدیدترین نوآوری ها در عرصه تجارت و کسب و کار، به کارگیری شبکه های کامپیوتری و بویژه اینترنت می باشد. در ابتدای بکارگیری کامپیوتر در فعالیت های اقتصادی و تجاری، هزینه های مربوط بسیار بالا بودند و مشکلات متعددی وجود داشت، لذا فقط شرکت های محدودی که از توان مالی مناسبی برخوردار بودند از این تکنولوژی استفاده می کردند. به مرور زمان و در نتیجه پیشرفت علوم رایانه، علاوه بر پیشرفت ها و اختراعات جدید در این حوزه، کاهش چشمگیر هزینه های بکارگیری این فن آوری از یک سو و مزایای متعدد ناشی از آن از سوی دیگر باعث شده که در حال حاضر به ندرت بتوان شرکتی را که از این فن آوری استفاده نکند پیدا کرد. ( دانشجو، ،۱۳۸۵،ص۹ ).