۱۸۷
۰۰۱/۰**
* در سطح ۰۵/۰ معنادار است. ** در سطح ۰۱/۰ معنادار است.
نتایج آزمونt تک گروهی در جدول (۹-۴) نشان میدهد که میانگین توسعه حرفه ای اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان، از دیدگاه اعضاء هیأت علمی ۳۰/۳ با انحراف معیار ۴۸/۰ است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است و این تفاوت در سطح ۰۱/۰ معنادار است زیرا (۰۱/۰ p<)؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان میتوان گفت که میزان توسعه حرفه ای اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان، از دیدگاه اعضاء هیأت علمی بالاتر از حد متوسط (۳) است. همچنین میانگین و انحراف معیار هر یک از مؤلفههای توسعه حرفه ای اعضای هیأت علمی ، به شرح زیر است:
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۱) میانگین مؤلفه موارد آموزش ۳۷/۳ با انحراف معیار ۷۲/۰ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است و این تفاوت در سطح ۰۱/۰ معنادار است؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان میتوان گفت که میزان توسعه حرفه ای اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان در مؤلفه موارد آموزش، از دیدگاه اعضاء هیأت علمی بالاتر از حد متوسط(۳) است.
۲) میانگین مؤلفه کار تیمی ۳۵/۳ با انحراف معیار ۷۳/۰ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است و این تفاوت در سطح ۰۱/۰ معنادار است؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان میتوان گفت که میزان کار تیمی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان، از دیدگاه اعضاء هیأت علمی بالاتر از حد متوسط(۳) است.
۳) میانگین مؤلفه مهارت سازمانی ۲۹/۳ با انحراف معیار ۷۰/۰ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است و این تفاوت در سطح ۰۱/۰ معنادار است؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان میتوان گفت که میزان مهارت سازمانی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان، از دیدگاه اعضاء هیأت علمی بالاتر از حد متوسط(۳) است.
۴) میانگین مؤلفه توسعه مسیر شغلی ۲۲/۳ با انحراف معیار ۷۰/۰ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است و این تفاوت در سطح ۰۱/۰ معنادار است؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان میتوان گفت که میزان توسعه مسیر شغلی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان، از دیدگاه اعضاء هیأت علمی بالاتر از حد متوسط(۳) است.
۵) میانگین مؤلفه توسعه روابط بین فردی ۲۳/۳ با انحراف معیار ۸۵/۰ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است و این تفاوت در سطح ۰۱/۰ معنادار است؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان میتوان گفت که میزان توسعه روابط بین فردی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان، از دیدگاه اعضاء هیأت علمی بالاتر از حد متوسط(۳) است.
۶) میانگین مؤلفه ارتباطات ۳۳/۳ با انحراف معیار ۷۴/۰ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است و این تفاوت در سطح ۰۱/۰ معنادار است؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان میتوان گفت که میزان ارتباطات اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان، از دیدگاه اعضاء هیأت علمی بالاتر از حد متوسط(۳) است.
بنابراین به طور کلی میتوان نتیجه گرفت که میزان توسعه حرفهای(و مؤلفههای) اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان، بالاتر از حد متوسط است که بیشترین در مؤلفه موارد آموزش و کمترین در مؤلفه توسعه مسیر شغلی است.
سؤال۴) کدام یک از مولفه های مسؤولیت پذیری اجتماعی سازمانی، پیش بینی کننده بهتری برای کار تیمی در دانشگاه علوم پزشکی همدان، از دیدگاه اعضای هیأت علمی می باشد؟
جدول( ۱۰-۴) نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام تاثیر مؤلفههای مسؤولیتپذیری اجتماعی سازمان بر کار تیمی در دانشگاه علوم پزشکی همدان از دیدگاه اعضاء هیأت علمی:
مدل
ضریب همبستگی ®
ضریب تعیینR2
ضریب تعیین اصلاح شدهR2
دوربین واتسون
F
سطح معناداری
مسؤولیتپذیری قانونی
۶۹۳/۰
۴۸۰/۰
۴۷۷/۰
۶۶/۱۷۱
۰۰۱/۰
مسؤولیتپذیری اجتماعی
۷۲۰/۰
۵۱۸/۰
۵۱۲/۰
۸۵/۱
۲۸/۹۹
۰۰۱/۰
مسؤولیتپذیری اخلاقی