خوب
۱۸۳
۷/۸۷
بسیار خوب (عالی)
۱۳
۳/۱۰
مأخذ: نتایج تحقیق
در مجموع میانگین دانش بازاریابی وفروش برای کل باغداران در این پژوهش، خوب ارزیابی شده است. این در حالی است که مهارتهای بازاریابی آنها در این پژوهش ضعیف ارزیابی شده است. شناسایی این شکاف و تحقیق و پژوهش در این زمینه و ترویج یافته های مزبور در بین باغداران میتواند سطوح درآمدی باغداران را افزایش دهد و باعث بهبود وضعیت پرتقال شهرستان محمودآباد و استان مازندران گردد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۳- آمار استنباطی
۴-۳-۱-تخمین تابع حاشیه بازاریابی براساس الگوی مارک-آپ
پس از استخراج داده ها و با توجه به انواع مدلهای حاشیه بازاریابی بحث شده در فصل سوم، اقدام به برآورد وگزینش مناسبترین تابع حاشیه بازاریابی گردید. از آنجایی که داده های این پژوهش، مقطعی میباشد حاشیه بازاریابی از طریق مدل پویا قابل تخمین نمیباشد. از بین مدلهای ایستا، چون اطلاعات از طریق نمونهگیری و منطقه ای است و آمار کلانی راجع به میزان فروش محصولات در بازارهای مختلف در دسترس نبود، بنابراین مدلهای ارتباط نسبی و هزینه بازاریابی نیز مناسب این پژوهش نبوده و برای تخمین تابع از مدل مارک-آپ استفاده شد. در این الگو عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی(MM) مواردی همچون قیمت خرده فروشی(PR) و هزینه های بازاریابی(MC) قرداد میشود، درتخمین تابع حاشیه بازاریابی بر اساس الگوی مارک-آپ، MM متغیر وابسته و PR وMC متغیرهای مستقل در نظر گرفته میشود. ضرایب تابع مذکور به صورت زیر بدست آمده است. در ادامه عوامل مؤثر بر حاشیه بازاریابی با بهره گرفتن از روش معمول مارک-آپ برآورد گردید. ضرایب تابع حاشیه بازاریابی به صورت زیر بدست آمده است:
PR 61/0 + MC 25/1- 67/36- MM=
جدول ۴-۳۸- نتایج حاصل از برآورد الگوی مارک-آپ
نام متغیر
شرح
ضریب برآوردی
آمارهt
Se
PR
قیمت خرده فروشی
۶۱/۰
۰۹/۱۵
۰۴/۰
MC
هزینه بازاریابی
۲۵/۱-
۲۲/۸-
۱۵/۰
C
عرض از مبدأ
۶۷/۳۶-
۸۳/۱-
۹۰/۱