۳-۲ سبک انتزاعگرایی پسانقاشانه: با افول اکسپرسیونیسم انتزاعی این جریان ظهور کرد که از سویی مرهون تجربیات انتزاع گرایان اکسپرسیونیست بود و از سوی دیگر عمیقاً در هنر اروپایی دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۲۰ ریشه داشت. فهم این جریان مستلزم درک شیوهای است از نقاشی انتزاعی با سطوح کاملاً متمایز از یکدیگر و مرزهای مشخص یا «کناره قاطع» که هرگز به طور کامل از میان نرفت این روش هنری در گرایشی در نقاشی آبستره است که در آن فرمها و سطوح رنگی از کادر و کناره روشن و قطعی برخوردار هستند. (شکل ۳۳ و ۳۴)
شکل۳۳- دستبند و انگشتر، تکنیک فیوزینگ، طرح انتزاعی پسانقاشانه، دست ساز، زمینه سبز،آبی، صورتی، قهوهای و سفید ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ سانتیمتر، معاصر.
شکل ۳۴- دستبند، تکنیک فیوزینگ، دست ساز، طرح انتزاعی پسانقاشانه، ابعاد ۲٫۵ در ۲٫۵ سانتیمتر، زمینه قرمز، آبی، زرد، سبز، صورتی بنفش، معاصر.
۳-۳-۴ موارد مورد استفاده در آثار زیورهای آبگینه معاصر:
۱- شیشه که شامل شیشه ایرانی و شیشه رنگی اکراینی در رنگهای زرد- قرمز- سبز و آبی میباشد که رنگ قرمز آن به دلیل استفاده از بخار طلا در حین ساخت گرانقیمتتر است و جهت کار از شیشههایی ۲، ۳، ۴ میل استفاده میشود.
۲- رنگها
۲-۱ شناخت رنگها: رنگهای نقاشی روی شیشه به طور کلی از سیلیس، اکسید فلزات تشکیل شدهاند رنگهای پودری مورد استفاده به دو نوع ۱- اوپک۲- ترانسپارانت تقسیم میشود.
۲-۱-۱ اوپک: رنگی جسمی و پوششی است که در رنگهای اصلی آبی، زرد، قرمز و رنگ سفید و مشکی موجود است و حلال آن تینر میباشد.
رنگهای شیشهگری از اکسیدهای فلزی مختلف به شرح زیر میباشد.
رنگ آبی لاجوردی اکسید کبالت
رنگ آبی زنگاری اکسید مس
رنگ سبز بیکربنات و اکسید آهن
رنگ قرمز سیلینیوم یا اکسید مس یک ظرفیتی
رنگ بنفش بی اکسید منگنز و اکسید کبالت
رنگ زرشکی بی اکسید منگنز
رنگ شیری نمکهای فسفر
رنگ قهوهای پیریت و گوگرد و زغال چوب
۲-۱-۲ ترانسپارانت: رنگ ترانسپارانت بعد از پخت بلوری و شفاف میشود در طیفهای لاجوردی، سبز، زرد، قرمز موجود است.
۲-۲ درجه پخت رنگها: درجه حرارت پخت رنگهای اوپک بالا پخت که همراه با تغییر فرم شیشه میباشد. از ۵۴۰ به بالاست بسته به کاری که صورت میگیرد. بین ۵۴۰ تا ۸۲۰ درجه متغیر میباشد. در مورد رنگهای اوپک پایین پخت و رنگهای مینایی، درجه حرارت کاهش مییابد به دلیل عدم تغییر فرم بین ۴۹۰ درجه سانتیگراد و حداکثر ۵۴۰ درجه متغیر است و بسته به نرمی و سختی شیشه تغییر میکند.
۳- قلممو: قلمموی مورد استفاده با شمارههای مختلف از جمله قلمموی مورد نیاز قلمموی تذهیب میباشد.
۴- مایع حلال: مایع حلال شامل تینر ۲۰۰۰- تربانتین- نفت و غیره میباشد.
۳-۳-۵ کاربرد زیورها
کاربرد زیورهای معاصر موجود به عنوان آویز- انگشتر- گوشواره- دستبند- گل سینه مورد استفاده قرار میگیرد.
شایان ذکر است تمامی آثار دارای شناسنامه که هالوگرام برند مربوطه را دارند که بر روی آن حک شده است و دارای شماره ثبت صنایع دستی و میراث فرهنگی میباشند. همچنین دارای علامت +Gold میباشند که معرف استفاده طلا در این آثار میباشد.
۳-۴ آمارگیری و تجزیه و تحلیل یافتهها
در طول دهه های اخیر، افزایش قابل ملاحظه ای در استفاده از آمار در تمام رشتهها مشاهده شده است. امروز آمار یکی از ابزارهای ضروری در دست پژوهشگران است که با بهره گرفتن از آن می توانند مشاهدات خود را در مورد خصائص گروه های نمونه استنباط کنند، گرچه ویژگی های نمونه نسخه کاملی از مشخصات جامعه نیست و هر چند نمونه هایی که از یک جامعه انتخاب می شوند با یکدیگر تفاوت دارند، لیکن، چگونگی تغییرپذیری آنها قابل پیش بینی است (آذر و مؤمنی،۱۳۷۹،۳۲).
رشته آمار با بهره جستن از آمار توصیفی و استنباطی در پی تجزیه و تحلیل اطلاعات و استنباط درباره پدیده های مورد مشاهده است.
آمار توصیفی محقق را قادر می سازد که اطلاعات را با روش معنی دار و موثری تلخیص و تنظیم کند. این روش ابزارهایی را برای تشریح مشاهدات آماری جمع آوری شده و کاهش اطلاعات به شکل قابل فهم، فراهم می سازد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
آمار استنباطی به محقق اجازه می دهد که از طریق تفسیر اطلاعات، استنتاج کرده تا بتوانند تصمیم گیری کند.
در این بخش ابتدا نمونهای از پرسشنامههای ارائه شده به افراد، قرار گرفته و سپس بر مبنای سوالات این پرسشنامهها ویژگی های مورد بررسی با بکارگیری آمار توصیفی، شرح داده خواهد شد و سپس نتایج استنباطی داده ها، که از طریق آزمون t تک گروهی و آزمون رتبه بندی فریدمن که انجام گرفته است، تشریح میشود.
پرسشنامه فارسی:
۱- جنسیت ۱) مرد ۲) زن
۲- سن :
۳- میزان تحصیلات ۱) زیر دیپلم و دیپلم ۲) لیسانس ۳) فوق لیسانس و دکتری
۴- شغل ۱) مهندس یا دکتر ۲) کارمند ۳) آزاد ۴) غیره ذکرشود
۵- شما به کدام گروه ازگردشگران تعلق دارید؟
۱) گردشگرفرهنگی ۲)گردشگرطبیعت ۳) گردشگرتفریحی ۴) گردشگر تجاری
۶- کشورمبداء شماکدام است؟
۱) اروپا ۲) امریکا ۳) خاوردور ۴) نام کشورذکرشود
۷- آیا قبل از شروع مسافرت هزینه خاصی را برای خرید صنایع دستی اختصاص دادهاید؟