A5= برگزاری همایش و کنفرانس
۰٫۱۱۴
چهارم
A6=آموزش کارکنان به تشویق مشتریها به استفاده از خدمات
۰٫۱۶۴
دوم
A7= تبلیغات در رادیو
۰٫۰۹
هفتم
A8= تبلیغات در بیلبورد
۰٫۰۹۱۵
ششم
A9= تبلیغات در اینترنت
۰٫۱۱۸
سوم
۴-۴- مطالعه موردی در بانک تجارت
یکی از مسائل بسیار مهم در قلمرو تبلیغات، ارزیابی اثر بخشی آن است. به عبارت دیگر مشخص کردن اینکه برنامه هایی که ما بودجه زیادی را جهت اجرای آنها صرف کرده ایم تا چه حد ما را به اهدافی که تعیین کرده بودیم رسانده است[۳۴]. اندازه گیری و ارزیابی اثر بخشی تبلیغات همانند یک بازخور عمل می کند و به ما گوشزد می کند برنامه های ما دارای چه ضعف ها و قوت هایی است[۳۵].
یک برنامه تبلیغاتی صحیح باید مرتبا آثار ارتباطی و نتایج فروش تبلیغات انجام شده را مورد ارزیابی قرار دهد. اندازه گیری آثار ارتباطی مشخص می کند که آگهی مسائل مورد نظر را به خوبی ابلاغ کرده است یا خیر[۳۶].
یکی از روش های سنجش اثربخشی برنامه های ترویجی، آزمون بخاطر آوری است. در روش آزمون های به خاطر آوری، تبلیغ کننده از افرادی که برنامه های تبلیغاتی را دیده اند میخواهد تا حد امکان هر آنچه درباره تبلیغ کنندگان و کالاهای آنها دیده اند، به یاد آورند. میزانی که از هر آگهی به خاطر می آید توانایی آگهی را در جلب توجه و باقی ماندن در ذهن نشان خواهد داد.[۳۴]
به منظور بررسی میزان بخاطر آوری و اثر بخشی شیوه های تبلیغاتی که معمولا بانکها مورد استفاده قرار می دهند پرسشنامه ای تحت عنوان نظر سنجی از مشتریان بانک (پیوست شماره ۲) طراحی شد که حاوی سوالاتی به صورت تشریحی و کیفی بود که بررسی میزان اثر گذاری برنامه تبلیغاتی در ذهن مشتریان بانک پرداخته است. پرسشنامه توسط ۲۰۰ نفر از مشتریان بانک تجارت پر شد.
این افراد دارای رنج سنی و تحصبلاتی متفاوت بوده و از هر دو گروه زن و مرد در میان آنها حضور داشتند.
برای تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از پرسشنامه ها از نرم افزار Exel استفاده شد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
لازم به توضیح است که ، از آنجایی که سوالات این پرسشنامه بصورت غیر مستقیم پرسیده شده بود برای اینکه در هنگام تجزیه و تحلیل دچار اشکال نشویم برداشت از سوالات به صورت پرسشنامه ای که در (پیوست ۳) قابل مشاهده است باز نویسی شد.
نتایج حاصل از پرسشنامه جدولی به صورت زیر ر ا حاصل نمود:
نتایج
تعداد کل پرسشنامه ۲۰۰