-
۵
*۰۰۵/۰
۸۹۵/۰
۳۷۶/۰
*۰۰۰/۰
*: در سطح ۰۵/۰ معنیدار
۶-۴با توجه به بررسی منافع مورد انتظار مشتریان در هر یک از این خوشه ها نکات زیر قابل تامل و بررسی هستند:
مهمترین منفعت مشتریان که در همه خوشه ها به جز یک خوشه (در این خوشه رتبه دوم) دارای اولین بُعد منفعتی میباشد تعهد و تخصص کارکنان است.
خدمات جانبی و اخلاق و برخورد مناسب نیز به ترتیب اولویت دوم و سوم منفعتی را در تمامی خوشه ها به خود اختصاص دادهاند.
مهمترین خصیصه خوشه اول این است که افراد در این خوشه به شش بُعد گسترش خدمات، اخلاق و برخورد مناسب، خدمات جانبی، بانکداری الکترونیک، امنیت و مشاوره تقریباً در یک سطح اهمیت می دهند اما سود محوری برای این خوشه از اهمیت کمتری برخوردار است
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
مهمترین خصیصه خوشه دوم این است که افراد در این خوشه به چهار بُعد گسترش خدمات، اخلاق و برخورد مناسب، خدمات جانبی و بانکداری الکترونیک تقریباً در یک سطح اهمیت می دهند اما سود محوری برای این خوشه از اهمیت کمتری برخوردار است
مهمترین خصیصه خوشه سوم این است که افراد در این خوشه به چهار بُعد گسترش خدمات، اخلاق و برخورد مناسب، خدمات جانبی و مشاوره تقریباً در یک سطح اهمیت می دهند نکته جالب در مورد این خوشه عدم توجه به بانکداری الکترونیک(کم اهمیتترین بُعد در این خوشه) است که با توجه به سطح تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم افراد در این خوشه قابل توجیه است. همچنین امنیت در این خوشه دومین بُعد منفعتی میباشد.
مهمترین خصیصه خوشه چهارم این است که افراد در این خوشه به چهار بُعد تعهد و تخصص کارکنان، ، اخلاق و برخورد مناسب، خدمات جانبی و بانکداری الکترونیک تقریباً در یک سطح اهمیت می دهند نکته جالب در مورد این خوشه اهمیت دادن به بُعد امنیت به عنوان اولین منفعت است که این خوشه را از سایر خوشه ها از این نظر جدا می کند. همچنین گسترش خدمات دارای کمترین اهمیت در این خوشه است.
مهمترین خصیصه خوشه پنجم پراکندگی اهمیت به ابعاد مختلف در بین افراد است. همچنین این خوشه شامل افرادی است که اهمیت نسبتاً اندکی برای تمامی ابعاد منافع مورد انتظار مشتریان قایل میباشند که این مسأله نشاندهنده بی تفاوتی یا عدم ارتباط کافی آنها با خدمات بانکی میباشد.
تحلیل مسیر ۷-۴
در این مرحله از تحقیق ما به دنبال یافتن رابطه بین یک متغیر پاسخ و یک یا چند متغیر تبیینی هستیم . بدین منظور از تحلیل مسیر که همان تحلیل رگرسیون می باشد از یک طرف به دنبال تشخیص سهم و میزان اثرمنافع مورد انتظار مشتریان بر متغیر پاسخ یعنی رضایت و از طرف دیگر به دنبال این هستیم که ببینیم و میزان رضایت منتج به چه نتایج رفتاری می شود هستیم . در واقع تحلیل مسیر برای این منظور، یک نمودار میسازد .
۱-۷-۴تحلیل مسیر تاثیر ابعاد منافع مورد انتظار مشتریان بر رضایت
با توجه به مظالعات ارائه شده در این پژوهش، الگوی علّی زیر برای یررسی تاثیر عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان ویژه بانک سپه مورد تحلیل قرار میگیرد.
شکل ۴-۱: الگوی علّی پیشنهادی در مورد روابط بین متغیرهای پژوهش و رضایتمندی مشتری
در این تحلیل دو فرضیه به شرح ذیل وجود دارد :
H0: بین نمرات ابعاد هشت گانه منافع مشتریان و رضایت مشتریان همبستگی معنیداری وجود ندارد.
H1: بین نمرات ابعاد هشت گانه منافع مشتریان و رضایت مشتریان همبستگی معنیداری وجود دارد
جدول ۴-۳۱ همبستگی بین متغیرهای مستقل(عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان) و متغیر وایسته رضایتمندی مشتریان را نشان میدهد. ملاحظه می شود که تمامی همبستگیهای متغیرهای مستقل و وابسته مثبت و معنیدار میباشند. البته بیشترین همبستگی با رضایتمندی را بانکداری الکترونیک و کمترین را مشاوره دارند.
جدول ۴-۳۱: همبستگی میان متغیرهای مستقل(عوامل موثر بر رضایتمندی) و رضایتمندی مشتریان
تعهدوتخصص کارکنان
گسترش خدمات
برخورد مناسب
خدمات جانبی
سود محوری
بانکداری الکترونیک
امنیت
مشاوره
تعهد و تخصص کارکنان
-
-