منشور اخلاق پژوهش
با یاری از خداوند سبحان و اعتقاد به این که عالم محضر خداست و همواره ناظر بر اعمال انسان و به منظور پاس داشت مقام بلند دانش و پژوهش و نظر به اهمیت جایگاه دانشگاه در اعتلای فرهنگ و تمدن بشری، ما دانشجویان و اعضاء هیئت علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی متعهد می گردیم اصول زیر را در انجام فعالیت های پژوهشی مد نظر قرار داده و از آن تخطی نکنیم:
-
- اصل برائت: التزام به برائت جویی از هرگونه رفتار غیرحرفه ای و اعلام موضع نسبت به کسانی که حوزه علم و پژوهش را به شائبه های غیرعلمی می آلایند.
-
- اصل رعایت انصاف و امانت: تعهد به اجتناب از هرگونه جانب داری غیر علمی و حفاظت از اموال، تجهیزات و منابع در اختیار.
-
- اصل ترویج: تعهد به رواج دانش و اشاعه نتایج تحقیقات و انتقال آن به همکاران علمی و دانشجویان به غیر از مواردی که منع قانونی دارد.
-
- اصل احترام: تعهد به رعایت حریم ها و حرمت ها در انجام تحقیقات و رعایت جانب نقد و خودداری از هرگونه حرمت شکنی.
-
- اصل رعایت حقوق: التزام به رعایت کامل حقوق پژوهشگران و پژوهیدگان (انسان،حیوان ونبات) و سایر صاحبان حق.
-
- اصل رازداری: تعهد به صیانت از اسرار و اطلاعات محرمانه افراد، سازمان ها و کشور و کلیه افراد و نهادهای مرتبط با تحقیق.
-
- اصل حقیقت جویی: تلاش در راستای پی جویی حقیقت و وفاداری به آن و دوری از هرگونه پنهان سازی حقیقت.
-
- اصل مالکیت مادی و معنوی: تعهد به رعایت کامل حقوق مادی و معنوی دانشگاه و کلیه همکاران پژوهش.
-
- اصل منافع ملی: تعهد به رعایت مصالح ملی و در نظر داشتن پیشبرد و توسعه کشور در کلیه مراحل پژوهش.
سپاسگزاری
سپاس بی کران پروردگار یکتا را که هستیمان بخشید و به طریق علم و دانش رهنمونمان شد و به همنشینی رهروان علم و دانش مفتخرمان نمود و خوشه چینی از علم و معرفت را روزیمان ساخت. اینک که با یاری بیهمتای دوست و با همراهی بندگان پرمقدارش جرعه ای از دریای معرفتش نصیب اینجانب گردیده است، مفتخرم با تقدیم خالصانه ترین احترامات از زحمات این عزیزان تقدیر نمایم و بدین وسیله فرصت را جهت تجدید ارادت و سپاس خدمت استاد محترم سرکار خانم دکتر محبوبه چین آوه و استاد گرانقدر دکتر صدراله خسروی مغتنم می شمارم.
و نیز همه دوستانی که این سفر علمی را غنا بخشیدند.
تقدیم به:
روح پاک پدرم که عالمانه به من آموخت تا چگونه در عرصه زندگی، ایستادگی را تجربه نمایم.
و به مادرم، دریای بیکران فداکاری و عشق که وجودم برایش همه رنج بود و وجودش برایم همه مهر.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
به همسرم، عشق و اسطوره زندگیم، پناه خستگیم و امید بودنم.
و به دختران زیبایم نیکو و نیکای عزیز…
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱
فصل اول : کلیات
۱-۱- مقدمه …………..۳
۱-۲- بیان مسأله ……………۴
۱-۳- اهمیت و ضرورت پژوهش.. ……………۸
۱-۴- اهداف پژوهش.. ……………۹
فصل دوم: پیشینه تحقیق
۲-۱-مفهوم سلامت روان …………۱۱
۲-۱-۱- مفهوم سلامت روان از دیدگاه برخی نظریه پردازان……………………………………………………………….۱۴
۲-۱-۲- اهداف سلامت روان …………۱۸
۲-۱-۳- ابعاد سلامت روان …………۱۹
۲-۱-۴- معیارهای سلامت روان …………۱۹
۲-۲- مفهوم تاب آوری ……۲۱
۲-۲-۱- عناصر تاب آوری ……۲۶
۲-۲-۲- ویژگی افراد تاب آور ……۲۸
۲-۲-۳- ویژگی های خانواده تاب آفرین ……۳۰
۲-۲-۴- راهبردهای پرورش تاب آوری درنوجوانان………………………………………………………………………………۳۱
۲-۳- مفهوم سبک های دلبستگی ……۳۲
۲-۳-۱- ویژگی های دلبستگی ……۳۶
۲-۳-۲- اهمیت نظریه دلبستگی ……۳۷
۲-۳-۳- علائم دلبستگی کودک به پرستار خود…. …………۳۸
۲-۳-۴- دلبستگی در طول زندگی …………۳۸
۲-۳-۵- ارتباط نظریه دلبستگی با نظریات دیگر …………۴۰
۲-۴- مفهوم رضایت زناشویی …………۴۲
۲-۴-۱- پنج مؤلفه در فرایند تعامل زناشویی از منظر برین و مکی …………۴۶
۲-۴-۲- شرایط بقاء خانواده از دیدگاه ژانت و موهر …………۴۶
۲-۴-۳- عوامل مؤثر بر رضایت زناشویی …………۴۷