زیاد
۳۵
۸/۴۳
خیلی زیاد
۱۲
۱۵
بدون جواب
-
-
جمع
۸۰
۱۰۰
ب) آمار استنباطی
برای بررسی روابط و ارتباط بین متغیرهای مورد مطالعه در این تحقیق، به ویژه بررسی رابطه بین متغیرهای وابسته تحقیق (اثربخشی دوره های آموزشی تعاون یار) و متغیرهای مستقل شامل میزان تحصیلات، رشته تحصیلی، وضعیت تأهل،… از آماره هایی نظیر ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده گردید. همچنین برای بررسی تأثیر توأم متغیرهای مستقل در تبیین و پیش بینی متغیرهای وابسته تحقیق از رگرسیون چندگانه استفاده گردید. نتایج آزمون های مربوط به قسمت تحلیلی به شرح زیر است :
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۱۹- آزمون فرضیات
- بین نظر سربازان در مورد اجرای متمرکز دوره های آموزشی در اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها تاثیرمعناداری وجود دارد.
نتیجه رگرسیون دوگانه نشان می دهد که R=0/481 R2=231 sig=0/000 است و f= 23/48 با توجه به میزان f و سطح معناداری مکان اجرای دوره ها به شکل متمرکز می تواند در اثر بخشی دوره های آموزشی تاثیر معناداری داشته باشد بدین ترتیب متولیان و مسئولان اجرای دوره های آموزشی سرباز تعاون یار می بایست به مکان اجرای دوره ها توجه لازم را داشته باشند و حدالامکان دوره ها را به شکل متمرکز اجرا نمایند .
- بین نظر سربازان تعاون یار در مورد کیفیت مکان اجرای آموزش های ارائه شده برای آنان با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
برای آزمون این فرضیه از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده گردید نظر به اینکه میزان سطح معنی داری sig= 0/015 بوده و از a=0/05 کوچکتر است بدین لحاظ متغیر کیفیت مکان برگزاری با نظام اثر بخشی دوره های آموزشی رابطه معنی داری دارند . r=0/271 ، sig=0/015 هرچه کیفیت مکان برگزاری افزایش یابد به همان اندازه ثمر بخشی دوره های آموزشی بیشتر خواهد بود .
- بین نظر سربازان تعاون یار در مورد مناسب بودن زمان اجرای آموزش های ارائه شده برای آنان با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
برای آزمون این فرضیه از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده گردید نظر به اینکه میزان سطح معنی داری sig= 0/269 بوده و از a=0/05 بزرگتر است بدین لحاظ متغیر زمان اجرای آموزش های ارائه شده با ثمر بخشی دوره های آموزشی رابطه معنی داری ندارند . r=0/098 sig=0/269
- بین نظر سربازان تعاون یار در مورد مدت زمان اجرای آموزش های ارائه شده برای آنان با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
نتیجه ضریب همبستگی نشان میدهد که میزان سطح معنی داری sig= 0/000 است و نظر به اینکه میزان sigاز میزان a=0/05 کوچکتراست پس بین دو متغیر فوق رابطه معنی داری وجود دارد و فرض صفر رد و فرض تحقیق مورد قبول قرار می گیرد . r=0/430
- بین نظر سربازان تعاون یار در مورد میزان بکارگیری آموزش های ارائه شده برای آنان با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
نتیجه ضریب همبستگی نشان میدهد که میزان سطح معنی داری sig= 0/034 است و نظر به اینکه این میزان از میزان a=0/05 کوچکتر است پس بین دو متغیر میزان بکارگیری آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معنی داری وجود دارد و فرض صفر رد و فرض تحقیق مورد قبول قرارمی گیرد . r=0/238