۵
تاًثیر تغییر بینش در توسعه صادرات
۹۶/۰
۸۰/۲
۶
تاًثیر تغییر رفتار در توسعه صادرات
۹۷/۰
۳۴/۳
۷
تاثیر فرایند یادگیری درتوسعه صادرات
۹۶/۰
۷۴/۴
براساس نتایج آزمون دوم درلیزرل مشاهده می شود که تمامی فرضیه هاخارج از بازه ۲+ و ۲- هستند لذانتیجه گرفته می شود که همه فرض هاموردتاًییدهستند.
فصل پنجم
جمعبندی، نتیجهگیری و پیشنهادها
۱-۵ مقدمه
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاًثیرآموزش تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان بر توسعه صادرات (موردمطالعه استان چهارمحال و بختیاری) و ارائه راهکارهایی برای بهبود وضعیت صادرات است. که برای آن هفت فرضیه تعریف گردیدودرپایان نتایج حاصل از پژوهش با توجه به دادههای جمع آوریشده و آزمونهای آماری ارائه میگردد. و سپس پیشنهادهای لازم دردوبخش تحت عنوان پشنهادهابرمبنای تحقیق وپیشنهادهابرای تحقیقات آتی میگردد. بنابراین با توجه به توضیحات مذکور این فصل شامل موارد زیراست:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
الف) بررسی نتایج فرضیات و آزمونهای آماری
ب) بررسی نتایج حاصل از مدل ارائهشده
پ) ارائه پیشنهادها
۲-۵بررسی یافتههای تحقیق با توجه به آزمون فرضیهها
ازآنجاکه نتایج حاصل از این پژوهش بر اساس چهار محور تأثیرگذاری آموزش بر دانش و بینش و رفتار شرکتکنندگان در کارگاههای آموزشی و توسعه صادرات استوار است، ابتدا به خلاصهای از نتایج حاصل از ارزیابی بازتابهای حضور در کارگاهها از این منظر میپردازیم:
فرضیه اول: میزان تاًثیرآموزش های برگزارشده مرتبط با صادرات درافزایش دانش صادراتی شرکتکنندگان در دورههای مذکور.
بنابرمستندات جدول شماره ۲۶-۴، با توجه به ضریب همبستگی مشاهدهشده در سطح p≤۰/۰۵ همبستگی مثبت و معناداری رابین آموزشهای برگزارشده مرتبط با صادرات و افزایش دانش صادراتی شرکتکنندگان در دورههای مذکور نشان میدهد، بنابراین فرضیه اول در سطح ۹۵% با میانگین ۲۵/۳ موردتاًییدواقع شد.
فرضیه دوم: میزان تاًثیرآموزش های برگزارشده مرتبط با صادرات درتغییربینش صادراتی شرکتکنندگان در دورههای مذکور.
باتوجه به نتایج بدست آمده درجدول شماره ۲۷-۴، ضریب همبستگی مشاهدهشده در سطح p≤۰/۰۵ همبستگی مثبت و معناداری رابین آموزشهای برگزارشده مرتبط با صادرات وتغییربینش صادراتی شرکتکنندگان در دورههای مذکور نشان میدهد، بنابراین فرضیه دوم در سطح ۹۵% با میانگین ۱۹/۳ موردتاًییدواقع شد.
فرضیه سوم: میزان تاًثیرآموزش های برگزارشده مرتبط با صادرات درتغییررفتار صادراتی شرکتکنندگان در دورههای مذکور.
بنابرمستندات جدول شماره ۲۸-۴، با توجه به ضریب همبستگی مشاهدهشده در سطح p≤۰/۰۵ همبستگی مثبت و معناداری رابین آموزشهای برگزارشده مرتبط با صادرات وتغییررفتار صادراتی شرکتکنندگان در دورههای مذکور نشان میدهد، بنابراین فرضیه سوم در سطح ۹۵% با میانگین ۲۲/۳ موردتاًییدواقع شد.
فرضیه چهارم: میزان تاًثیرفرایند یادگیری حاصل ازآموزش های برگزارشده مرتبط با صادرات درافزایش صادرات شرکتکنندگان در دورههای مذکور.
باتوجه به نتایج بدست آمده درجدول شماره ۲۹-۴ وضریب همبستگی مشاهدهشده در سطح p≤۰/۰۵ همبستگی مثبت و معناداری رابین آموزشهای برگزارشده مرتبط با صادرات وفرایندیادگیری با افزایش صادراتی شرکتکنندگان در دورههای مذکور نشان میدهد، بنابراین فرضیه هفتم در سطح ۹۵% با میانگین ۱۵/۳ موردتاًییدواقع شد.
جدول ۱-۵ اولویتبندی نظریه هابراساس ضریب همبستگی پیرسون
ردیف
فرضیه
ضریب همبستگی پیرسون
۱