اهداف باشگاه :
هدف تعلیم و تقویت قوای جسمانی و روحانی افراد و سالم سازی جامعه از طریق گسترش ورزش و کشف خلاقیتها و استعدادها و بالا بردن مهارتهای فنی ورزش ، فراهم نمودن بیشترین روحیه وحدت و ایثار و همچنین ایجاد زمینه ای برای شادابی و تندرستی کارکنان و خانواده های محترم آنان و ایجاد انگیزه های مناسب روانی در جهت افزایش تولید میباشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
تأمین کننده مالی :
باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس وابسته به صندوق بازنشستگی است و زیر نظر شرکت ملی صنایع مس ایران فعالیت می کند.
هیات مدیره:
هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس توسط مدیر عامل محترم شرکت ملی صنایع مس ایران تعیین می گردد .
اعتبارت لازم توسط شرکت ملی صنایع مس ایران تأمین و زیر نظر هیئت مدیره ، توسط مدیر عامل باشگاه هزینه میگردد.
فعالیت تیمهای ورزشی باشگاه :
عمده فعالیت تیمهای ورزشی باشگاه در شهر سرچشمه- کرمان و رفسنجان میباشد.
اماکن باشگاه :
عمده اماکن این باشگاه در شهر مس سرچشمه ساخته شده که عبارتند از :
ورزشگاه فوتبال که علاوه بر چمن طبیعی و استاندارد ، دارای سالنهای تمرینی جنبی که شامل سالن ورزشهای رزمی – کشتی – شطرنج - کاراته – بیلیارد- و جایگاه تماشاچیان به ظرفیت حدود یک هزار نفرمی باشد.
سالن چند منظوره ورزشی که علاوه بر انجام کلیه مسابقات سالنی دارای سالنهای جنبی است که تمرینات ورزشهای بدنسازی ، جودو ، تکواندو در همین سالن ها انجام می شود .
تیمهای فوتبال نونهالان - نوجوانان – جوانان و امید باشگاه نیز در لیگ های مختلف کشوری فعال می باشند و جوانان نیز قهرمان کشور می باشند.
۳-۳-شیوه انجام تحقیق :
در این تحقیق در گام اول به شناسایی شاخص های موثر بر انتخاب بازیکن برتر پرداختیم .ابتدا با توجه به ادبیات علمی شاخصهای اولیه احصا گردیدند . این شاخصها با روش پرسشنامه ای و با بهره گرفتن از نظرات خبرگان ورزشی و دانشگاهی به طور نهائی تعیین شدند .
در گام بعدی الگوی تصمیم گیری چند معیاره مناسب برای حل مساله طراحی گردید و اوزان شاخص ها نیز از طریق پرسشنامه از خبرگان ورزشی و دانشگاهی به دست آمدند .
در گام سوم و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسشنامه ها در مورد شاخصهای غیر کمی و اطلاعات مستند و عینی برای شاخصهای کمی اقدام به حل مدل و تست درستنمائی مدل در موقعیت واقعی نمودیم .
۳-۴- روش شناسی تحقیق :
این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از منظر روش اجرا توصیفی و مدل سازی است.
۳-۵- جامعه آماری تحقیق :
جامعه آماری این تحقیق در مراحل اول و دوم جامعه خبرگان ورزشی (سرمربیان و اعضای کادر فنی باشگاه های فوتبال لیگ برتر ) و جامعه خبرگان دانشگاهی (اساتید تربیت بدنی دانشگاه های تهران ) و در مرحله نهایی کادر فنی باشگاه فوتبال مس کرمان بودند .
۳-۶- نمونه آماری تحقیق و روش نمونه گیری:
این تحقیق در ۳ مرحله صورت گرفت .
تعیین شاخص های اولیه از طریق مصاحبه های آزاد با برخی خبرگان ورزشی و دانشگاهی و تحقیقات محقق ( با توجه به مبانی نظری و ادبیات علمی تحقیق )
احصا نمودن شاخص های با اهمیت تر و بدست آوردن وزن شاخص ها
تست مدل در باشگاه فوتبال مس کرمان
نمونه آماری اول در مرحله دوم تعدادی از سرمربیان و اعضای کادر فنی باشگاه های فوتبال لیگ برتر و نمونه آماری دوم در مرحله دوم تعدادی از اساتید تربیت بدنی دانشگاه های تهران بودند و در مرحله سوم که مرحله اجرای طرح می باشد نمونه گیری از سرمربی و اعضای کادر فنی باشگاه فوتبال مس کرمان انجام گرفت که در این مرحله نمونه آماری برابر با جامعه آماری بود .
همچنین روش نمونه گیری در مرحله دوم تصادفی ساده بود .
تعداد اعضای جامعه خبرگان ورزشی ۷۲ نفر ، تعداد اعضای جامعه خبرگان دانشگاهی ۹۰ نفر و تعداد اعضای کادر فنی باشگاه مس کرمان ۴ نفر بودند .
از میان ۷۲ نفر از خبرگان ورزشی ۵۶ نفر و از میان ۹۰ خبره دانشگاهی ۶۷ نفر با بهره گرفتن از فرمول زیر به عنوان نمونه انتخاب شدند :
۳-۷- قلمرو تحقیق :
الف) قلمرو موضوعی:
طراحی مدل در قالب تصمیم گیری چند معیاره
ب) قلمرو مکانی:
قلمرو مکانی این تحقیق باشگاه مس کرمان می باشد.
ج) قلمرو زمانی:
قلمرو زمانی این تحقیق سال ۱۳۹۰-۱۳۸۹ می باشد.
۳-۸- ابزارهای گردآوری(داده ها) اطلاعات:
در مرحله اول از طریق مصاحبه های آزاد با برخی خبرگان ورزشی و دانشگاهی و تحقیقات محقق ( با توجه به مبانی نظری و ادبیات علمی تحقیق ) شاخص های اولیه بدست آمدند . در مرحله دوم از طریق پرسشنامه از خبرگان ورزشی و دانشگاهی اطلاعات جمع آوری گردید و در مرحله سوم نیز از طریق پرسشنامه از اعضای کادر فنی باشگاه فوتبال مس کرمان به گردآوری اطلاعات پرداخته شد .
۳-۹- اعتبار یابی ابزار پژوهش :
مقصود از پایایی[۴۱] آن است که اگر ابزار اندازهگیری را در یک فاصلهی زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم نتایج حاصل نزدیک به هم باشد. برای اندازهگیری پایایی از شاخصی به نام “ضریب پایایی” استفاده میکنیم و اندازهی آن معمولاً بین صفر تا یک تغییر میکند. ضریب پایایی “صفر” معرف عدم پایایی و ضریب پایایی “یک"، معرف پایایی کامل است. (خاکی، ۱۳۷۹، ص۲۴۵)
در این تحقیق برای سنجش پایایی پرسشنامهها، یک مرحله پیش آزمون انجام گرفت. بدین صورت که ابتدا تعداد ۱۲ پرسشنامه در جامعهی مورد نظر توزیع و جمع آوری گردید و پس از وارد کردن دادهها، با بهره گرفتن از نرم افزار Spss ضریب پایایی (آلفای کرونباخ) محاسبه گردید.
فرمول محاسبهی آلفای کرونباخ به شرح زیر است.
j: تعداد زیرمجموعهی سئوالهای پرسشنامه
Sj2: واریانس نمرات هر زیر مجموعه
S2: واریانس کل
معمولاً آلفای کمتر از ۶،۰ پایایی ضعیف، ۶،۰ تا ۸،۰ قابل قبول و بالاتر از ۸،۰ نشان دهندهی پایایی بالا میباشد. بدیهی است که هر چه این عدد به یک نزدیکتر باشد بهتر است.
در این تحقیق همانطور که ذکر شد پس از جمع آوری دادهها از نمونهی اولیه، دادهها وارد نرمافزار Spss گردید و ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید که ضریب مورد نظر برای پرسشنامهها تقریباً ۸۰ تعیین گردید.