نیازهای فطری و غریزی باید متناسب ارضا شوند.
دعوای اصلی سر این “و غیره” است مخصوصا موضوع خیر اخلاقی و همچنین گرایش به خداپرستی. و اینکه این مجموعه به نحو پیشین در نهاد انسان به ودیعت نهاده شده است. و اینکه متناسب با نظریه فطرت باید جهتگیری انسان قرب به کمال مطلق باشد
مطلب شما در سیستم های کششی هست که آنها از مشتری شروع میکنند در واقع ابتدا بحث Pull بود و اکنون بحث Push شده است.
تفاوت دیگر بحث این پژوهش اتفاقا همین است که نه از مشتری شروع میشود و نه از فروشنده هر چند هر دو موثر هستند بلکه از انسانیت و نیازهای واقعی او شروع میشود و در ادامه این الگو بر روی مشتری گذاشته میشود و اضافات و کسری ها جبران میگردد و برای بازاریابی و فروش مورد نظر قرار میگیرند.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
به نظر میرسد به مشتری هم باید آگاهی داده شود تا بر اساس نیازهای واقعی خود خرید کند.
در واقع نکته اصلی این است هنگامی که در مسیر نیازهای اصیل مشتری حرکت شود در اولین قدمهایی که محقق میشود آگاه شدن مشتری است. و این خود باعث کم شدن هزینههای تبلیغات خواهد شد. و اینجاست که بازاریاب باید به دنبال مشتری باشد و ببیند چه نیاز دارد تا تولید و نهایتا ارضا شود. در واقع چند مولفه در این بازاریابی وجود دارد: خدا، محیط، مشتری، بازاریاب، محیط.
۸
صاحب نظر در حوزه مدیریت و مدرس معارف اسلامی
بررسی کنید که چه رابطههایی بین مشتریان و بازاریابان وجود دارد.
آیا مشتری مداری صرفا بر مبنای نگاه بده بستانی است
بحث شهید مطهری این است که همه منشا فعالیتهای انسان فطری است.
این که فرمودهاند همان تفاوت فطرت به معنی عام میباشد که بحث این پژوهش نمیباشد.
همه نیازها یک منشا واقعی دارد و در کیفیت فهم آن گاهی خطای ادراکی و گاهی خطای روشی برای ما بوجود میآید. باید باز شود که هر تقاضا از کدام امیال سرچشمه گرفته است.
این بحث با عنوان شکافهای ادراکی در نیاز، خواسته و تقاضا در پژوهش ارائه شده است.
۹
صاحب نظر در حوزه رفتار سازمانی و مدیریت و مدرس دانشگاه
نیازهای فطری را بعضیها در غرب نپذیرفتهاند و هیچ حسن و قبح ذاتیی را نپذیرفتهاند.
اثبات نظریه فطرت از حدود این پایاننامه خارج است و ما با فرض قبول اصل نظریه، تقریر افرادی مانند شهید مطهری را مبنا قرار دادهایم.
آنها هم بسیاری از این بحثها و نیازها را مطرح کردهاند و این نبوده که این نیازها را نبینند و یا استفاده نکنند.
بسیاری از این نیازها را مطرح کردهاند نه تمام آنها را
برای اینکه میزان مصرف افزایش یابد سطح توقعات را افزایش میدهند، ولی این تنوع طلبی در چارچوب نگاه ما نمیگنجد. ما انسان را به صورت کسی که صرفا لذات دنیایی و خوراکی را باید داشته باشد نمیبینم. هنگامی که همین فطرت انسان ارضا نشود همین موضوع باعث مصرف بیشتر خواهد شد.
در جامعه آمریکا اگر دیده میشود تنوعگرایی و مصرفگرایی در آن انجام میشود فرهنگ آن هم ایجاد شده است.
قرار بر این است که با حرکت در سمت فطرت و ارضای متناسب نیازها در خلاف مسیر مصرفگرایی حرکت کنیم. اینکه تنوع گرایی به رشد مصرف میرسد یکی از دلایل آن این است که به خواست واقعی خود نرسیده است و مدام در پی آن میگردد تا شاید ارضا شده و به آرامش برسد. هر چند با نیاز کمال گرایی که دارد تا در مسیر خداوند حرکت کند و به کمال برسد به این تنوع گرایی بیشتر کمک میکند.
۱۰
مدرس حوزه علمیه
بازاریابی اسلامی به همراه خود فرهنگ را هم باید داشته باشد. حتی هنگامی که ورزشکاران فوتبالیست ما خدمت امام خمینی رسیده بودند امام خمینی آنها را به عنوان بازاریابان دین معرفی میکند و وظیفه آنها را به عنوان مبلغ چیزی غیر از آنچه بوده است معرفی میکند.
بازاریابی بر مبنای فرهنگ به نظر میرسد با ارضای تمامی نیازها به صورت متناسب حاصل گردد چرا که بسیاری از موارد فرهنگ متاثر از محیط است چرا که در قرآن کریم خداوند میفرماید: و جعلناکم شعوبا و قبائلا لتعارفوا. پس در واقع تفاوت فرهنگی پذیرفته شده است. پس این بازاریابی فرهنگی بر مبنای اسلام است. که به نظر میرسد نتیجه این پژوهش باعث تربیت بازاریابان فرهنگی خواهد بود.
در واقع بحث این پژوهش به تربیت بازاریابان در موضوعات متفاوتی منجر خواهد شد که یکی از اینها فرهنگی خواهد بود.
نیازها میتوانند بر هم تاثیر گذارند و بی اعتنایی به یک نیاز باعث خواهد شد در گاهی اوقات نیاز مورد نظر به طور کلی فراموش شود.
بر اساس این مطلب میتوان چرخهای با عنوان چرخه نیاز ارائه کرد که در پژوهش اشاره خواهد شد.
در بحث خود به نوشتههای آیت الله شاه آبادی، امام خمینی وآقای جوادی آملی هم اشاره بفرمایید.
به ادبیات تحقیق در فصل دوم اضافه خواهد شد.