شرکت به اوران پارس
۴
شرکت زرین لوح
۵
شرکت زرین نگار رسانه
۶
شرکت لوح ابگینه
۷
شرکت برادران توفیقی
۳-۴- روش گردآوری دادهها
در این پژوهش از دو روش کتابخانهای و میدانی جهت گرداوری اطلاعات استفاده شده است.
- روش کتابخانه ای: هر محققی قبل از شروع پژوهش و هنگامی که به موضوعی ویژه برای پژوهش علاقه مند شده است، ناگزیر از مراجعه به کتابخانه خواهد بود. با مطالعه کتابها، مقالهها و تحقیقات دیگران که در حوزه موضوع مورد علاقه اوست، موضوع پژوهش خود را خالص تر و رساتر سازد. برای پیشینه و ادبیات پژوهش از کتابخانه و مراجعه به اینترنت استفاده شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
- روش میدانی: در این روش با مراجعه به شرکتهای توزیع کنندهی محصولات، اطلاعات لازم در مورد متغییر های مورد نظر جمع آوری شده و نهاده ها و ستاده ها مشخص گردیدند ودر نهایت از نرم افزار تحلیل پوششی داده ها) برای تحلیل داده ها استفاده شده است.
۳-۵- متغیر های تحقیق
متخصصین و صاحب نظران همواره در مورد یک تعریف استاندارد درباره نهاده ها وستاده ها در فعالیتهای خدماتی، دچار اختلاف بوده اند. به عنوان مثال، برخی از آنها معتقدند که سپرده مردم نزد بانکها را می توان ستاده در نظر گرفت، زیرا هدف بانک جذب سپرده های بیشتر است و هر بانکی سپرده های بیشتری جذب کند به معنی آن است که ستاده بیشتری ایجاد کرده و موفق تر است. از نظر دیگر، برخی معتقدند که این گونه سپرده ها را می توان به عنوان نهاده در نظر گرفت، زیرا این گونه سپرده ها باعث ایجاد توانمندی بانکها برای ارائه خدمات بیشتر به مردم می شود.
پس از مطالعه و گردآوری داده ها، ورودی و خروجیهای زیر جهت سنجش کارایی کانالهای توزیع فروش شرکت کرانه تجارت بین الملل در نظر گرفته شد:
ورودیها (نهاده ها) شامل:
تعداد پرسنل ( افراد شاغل در هر شرکت اعم از اداری و خدماتی)
خرید سبد کالا
نام و نشان تجاری
خصوصیات واسطه از نظرمساحت انبار
خصوصیات واسطه از نظرتعداد دفعات معامله
خصوصیات واسطه از نظرتعداد حجم معامله
خصوصیات واسطه از نظرتعداد مرجوعی
ب) خروجی ها (ستاده ها) شامل:
میزان فروش
حجم معاملات
تعداد دفعات معامله
رضایت مشتریان
امکان جذب عاملین فروش جدید
پس می توان به صورت خلاصه ورودی ها و خروجی ها را در جدول۳-۲ مشاهده کرد.
جدول۳-۲- ورودی و خروجی های تحقیق
خروجی
ورودی