بری[۲۵] و همکاران (۱۹۹۴)
شبکه ای از موسسات مستقل که شروع آن با تامین کننده تامین کنندگان و پایان آن با مشتری مشتریان محصولات و ارسال کالاها و خدمات است.
لامبرت و کوپر[۲۶] (۲۰۰۰)
مدیریت زنجیره تامین دربرگیرنده مدیریت تامین مواد از تامین اولیه مواد خام تا محصولات نهایی می باشد( و یا بازیافت و استفاده مجدد). مدیریت زنجیره تامین بر چگونگی مورد استفاده قرار دادن، تکنولوژی و قابلیت تمرکز می کند تا مزیتهای رقابتی را افزایش دهد.
جانسون[۲۷] (۱۹۹۹)
مدیریت زنجیره تامین تلفیقی از هنر و علم است که روش یافتن مواد خام مورد نیاز شرکتها برای تولید و خدمت رسانی را بهبود می بخشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
بونفیل[۲۸] و همکاران (۲۰۰۸)
مدیریت زنجیره تامین یکپارچگی فرایندهای کسب وکار کلیدی از آخرین استفاده کننده در میان تامین کنندگان اولیه ای است که محصولات، خدمات و اطلاعاتی که ارزش برای مشتریان و دیگر شرکا اضافه می کند، فراهم می کنند.
هارلند[۲۹] (۱۹۹۶)
مدیریت زنجیره تامین بر ترکیب استراتژی و ابزارهای یکپارچه سازی همه موسسه های مستقل (تامین کنندگان، کارگاه های تولیدی، مراکز حمل ونقل ، بازار و غیره) یک زنجیره تامین و دستیابی به یک هدف مشترک تمرکز میکند.
دوگلاس[۳۰] و همکاران (۱۹۹۸)
مدیریت زنجیره تامین، مدیریت شبکه ای از کسب و کارهای زیگزاگی درگیر در ارائه محصول نهایی و بسته خدمات مورد نیاز مشتریان پایانی میباشد.
چوپرا و میندل (۲۰۰۱)
مدیریت زنجیره تامین کنترل مواد، اطلاعات و امور مالی می باشد بطوریکه این مواد، اطلاعات و امور مالی در طول فرایند از تامین کننده به سازنده، از سازنده به عمده فروش، از عمده فروش به خرده فروش و از خرده فروش به مشتری حرکت می کنند.
جانشان و هاریسون[۳۱] (۱۹۹۵)
مدیریت زنجیره تامین، استراتژی کسب و کار به منظور بهبود ارزش سهامدار و مشتری توسط بهینه سازی جریان محصولات، خدمات و اطلاعات مرتبط از منبع به مشتری می باشد.
منتزر[۳۲] و همکاران (۲۰۰۱)
مدیریت زنجیره تامین، مدیریت کردن زنجیره عرضه از مواد خام تا فروش نهایی اقلام قابل فروش یا خدمات می باشد. مدیریت زنجیره تامین می تواند شامل دفن یا انهدام این اقلام نیز باشد.
تیبن و روگرز[۳۳] (۲۰۰۲)
استقرار شرکتها به ترتیبی که محصولات و یا خدماتی را برای یک بازار فراهم آورد.
لی و همکاران (۲۰۰۹)
شامل تمام مراحلی است که مستقیم و یا غیر مستقیم در براورده کردن خواست مشتری فعالیت می کند و فقط شامل سازنده و تامین کننده نمیگردد بلکه حمل و نقل ها، انبارها، تسهیلات، خرده فروش و خود مشتری را نیز شامل می شود.
لو و بوستل[۳۴] (۲۰۰۷)
شبکه ای از تسهیلات و توزیع کنندگان که عملیات تامین مواد، تغییر مواد به محصولات نیمه ساخته و محصولات نهایی و توزیع این محصولات بین مشتریان را انجام می دهند.
وایلد[۳۵] (۲۰۰۵)